tisdag 17 december 2013

Pure life - Pura vida in Costa Rica

Om man har allt man behöver och all hjälper alla, då är det väl Pura Vida man lever här. Frasen används överallt för att hälsa, säga att det är bra men även en livsstil, en nöjdhet med det man har.
Här finns reklam för att leva hälsosamt och spara naturen överallt. Barnen surfar så fort skolan är slut. 
Frukt och grönsaker växer året runt och i trädgården utanför har det skördats över 200 papayor i år, lime äpplen, matbananer och färska kryddor.
Jag önskar mig bara två saker till födelsedagspresent; 
1. Lär mig något.
2. Res med mig
Just idag önskade jag mig att få lära mig tillaga ceviche, en av Costa Ricas nationalrätter. Den tillagas på vit saltvattenfisk typ dorado som vi även fångade då vi var ute och fiskade. Voila! 
Att sedan ha lyxen att få äta carpachio på färsk tonfisk......  
I solnedgången....

Funderar på om jag skulle kunna stanna här resten av livet...;)
Pura vida in Costa Rica! 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar