måndag 16 december 2013

Pura Vida börjar i Costa Rica

Sen ankomst till San José, Costa Ricas huvudstad och som på alla flygplatser blir man överfallen av alla taxichaufförer som ska hjälpa. Tack och lov hämtas jag av en vän och en "soon to be" vän. Jag gläds inte direkt åt nyheten att en taxi är beställd att hämta oss fem timmar senare. Taxi till Coca Cola stationen och sex timmar i en såndär buss på en sån där väg som man läser om i tidningarna ibland är planen. Yey!!
Hus efter hus, små och med kaklade verandor, gungstolar eller fotöljer ute och en grönskande trädgård, kantar vägarna. 
Precis vad man behöver i ett land där frukt och grönsaker växer året runt och temperaturen knappt sjunker under 20 grader. Bussen stannar och säger att vi ska av här....
Vi hämtas av väns vän som tycker det skulle vara trevligt med sällskap i huset på kullen. Den här resan är vi fyrspråkiga, tyska, franska, spanska och engelska så ibland får jag skärpa mig att förstå : )
Väl framme tar det ca tio minuter att hitta lugnet vid poolen med den här utsikten. 
Värden har byggt, inrett och designat allt själv, även trädgården med fruktträden.
Filmstjärnekänsla i köket och vänder man sig om så blir den verklighet.
Pure Pura Vida i Costa Rica. Tänk om jag hittar en plats jag inte kan åka ifrån? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar