tisdag 23 april 2013

Ryssland med skräckblandad förtjusning ❤

Antingen älskar man Ryssland eller hatar det. Jag har kollegor som mår fysiskt dåligt av maten och mentalt dåligt av att se misären på landsbygden, allt grått och alla sura miner.

Själv räknar jag tunggryta och levergryta som husmanskost. För mig är maten fantastisk i Ryssland även om mina favoriter är Armeniska restauranger, både i Riga och St Petersburg. Ukrainsk vit borsch eller Rysk och Polsk röd borsch är en given förrätt eftersom det verkar som att man alltid är lite frusen när man kommer in på en restaurang. Priset för en förrättssoppa varierar mellan 4 -20 kr på de ställen jag helst äter. Borsch, borsjt, borsjtj, kärt barn har många namn... : )

På jobbresor kör jag aldrig själv och jag funderar på att be att få titta i handskfacken för att göra en statistisk undersökning på hur många chaufförer som är beväpnade. Jag skulle gissa på 100 %! Men hey, på restaurangerna brukar det inte vara tillåtet att vara beväpnad.

Två gånger har jag legat på golvet i bilar pga beväpnade gäng och tumult med spikmatta och militärer. Men det tar vi senare....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar