torsdag 25 april 2013

Ett dopp för evigt liv i Ryssland!

Det är inte av Vätternrundan som jag kommer att få evigt liv utan för att ha simmat tre varv runt ett kors i en Rysk helig sjö.

Jag älskar delar av religioner som är mystiska obegripliga myter i vårt moderna samhälle. Jag lyssnar nyfiket, försöker förstå historien bakom och anledningen till att just den myten ritualen eller tankesättet behövs just här.

Det är mitt ute i ingenstans men vid ett munkkloster för svartklädda munkar, (without pleasure). Min högst egna tolkning är att det var långt till läkare och inget att göra om man blir sjuk, det gör att människor faktiskt lär sig simma, man badar och blir ren och sist men inte minst, tror man så inger det hopp.

Med tanke på att entrén till klosterområdet har långa ränder av kulsprutehål i fasaden så ljusnar det då man efter några slingriga stigar kommer ner till det vackra, sjön där hoppet finns.
Och visst kommer jag och Irina att leva för evigt...... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar