tisdag 28 januari 2014

P*A*N*G - 8 liv kvar att leva!

En lång raksträcka, 112 km/h, bra väglag och jag ser den Polska lastbilen till höger framför mig väja ut i mitt körfält på motorvägen. Första tanken; "Vafaan, det finns ju inget att köra om" och ställer mig på bromsen. 
Jag har bra fäste och känner hur bilen saktar ner samtidigt som lastbilen nu blockerar båda körfälten framför mig och förarhytten ligger och skaver mitträcket.
Andra tanken; "Jag kommer att hinna stanna"
Tredje tanken; "Helvete jag tar bakänden eller diket"
P*A*N*G
Rökfylld kupé, båda air bagsen är utlösta, hål i framrutan och jag känner efter....
Har jag ont? Nej! Ögonen svider av krutet från airbagsen och jag ser mössa, handskar, kreditkort och telefoner bredvid mig. Tänker att det kan inte ha gått fort, 30-40 km/h när jag körde in i lastbilen. 
Jag packar ner allt, försöker öppna förardörren och ser att diesel blandar sig med hydraulolja på vägen. Jag kliver ut på vägen i klänning mina klackar, håller i handväskan och börjar svära den längsta ramsan jag kan medan Polis, Ambulans, bärgare och brandbilar kommer och undrar vem som kört.
Det var jag!
Då hade du tur!

Eller som kär vän sa "Vissa är tänkt att dom gör mer nytta här nere på jorden än där uppe" 👼

8 liv kvar att leva! 💙

1 kommentar: