fredag 6 februari 2015

Life is too short......

Ni som flugit känner alla igen det, det där beteende att alla snabbt ska upp, slita ner väska för att sedan stå och vänta i flera minuter på att dörren ska öppnas. Det var nära att jag blev sån, men vad är syftet med det? Är det för att de där minuterna är så viktigta eller är det för att alla andra ska tro att minuter är så viktiga?
Sedan några år tillbaka väljer jag bara fönsterplats oavsett hur långt bak jag hamnar. Ni anar inte vad man ser vid inflygningar över Europas städer, för att inte tala om de foton jag har över Panamakanalen, Tafelberget i Kapstaden, Costa Ricas kust, Guatemalas vulkaner, stränderna i Mexiko och de oändliga broarna ut till Key West. Nu vill jag ju inte att vi ska börja slåss om de där fönsterplatserna så ni får gärna fortsätta jaga de där minuterna men för mig är livet för kort för att inte njuta av utsikten på mina flygresor. ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar