måndag 16 november 2015

Var är alla? - Öde gator i Madrid!

Ni vet den där känslan eller drömmen att vara den enda människan kvar på jorden? Jag trodde Madrids centrala delar var sista stället på jorden jag skulle känna just just så men ta en titt på hur Madrid ser ut i soluppgången vid 8- tiden en helt vanlig fredag.
Jag joggade runt ca 45 minuter i centrala Madrid och behövde inte stanna en enda gång pga rött ljus eller trafik. 
Tack och lov såg jag faktiskt en och annan bil.
Palatset var inte öppet för turister än och förvänta er inte att något öppnar innan kl 10.
Men vid Plaza Mayor pågick arbetet med julbelysningen för fullt och mardrömmen att vara den enda människan kvar på jorden var slut. ;P
Och under dagen kände jag knappt igen mig, gör ni?!?
Carpe Diem är tydligen ett café!?! Man skulle kunna ha en gissningstävling vad som gömmer sig bakom alla dessa nerklottrade jalusier. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar